Актуальність громадянського
виховання особистості в сучасному українському суспільстві великою мірою
зумовлюється потребою державотворчих процесів на засадах гуманізму, демократії,
соціальної справедливості, що мають забезпечити усім громадянам рівні стартові
можливості для розвитку й застосування їхніх потенційних здібностей, досягнення
суб’єктивно привабливих і водночас соціально значущих цілей як умови реалізації
найголовнішої соціально-психологічної потреби особистості – потреби в
самовизначенні та самоствердженні.
Актуальність
громадянського виховання зумовлюється водночас процесом народження нації. Для
України, яка є поліетнічною державою, громадянське виховання відіграє особливо
важливу роль ще й тому, що воно покликане сприяти формуванню соборності
України, яка є серцевиною української національної ідеї.
Саме
на базі демократичних цінностей, що мають лежати в основі громадянського
виховання, можливе об’єднання різних етносів і регіонів України за для
розбудови й вдосконалення суверенної, демократичної держави, громадянського
суспільства. Ці процеси вимагають громадянської
культури. Важливу роль у цьому плані відіграють усі ланки системи освіти
загалом і громадянська освіта та виховання зокрема, які не тільки підтримують,
а й закладають основи демократичної ментальності, формують у майбутніх громадян
ідеї та поняття про права і обов’язки людини, виховують здатність до критичного
мислення, уміння відстоювати свої права, інтереси, переконання, усвідомлювати
свої обов’язки та виявляти толерантність до поглядів іншої людини, та
керуватися у вияві соціальної активності демократичними принципами.
Основные программные
ориентиры по воспитанию гражданина Украины определены в Законе Украины «Об
образовании», Государственной национальной программе «Образование» (Украина XXI
век), Национальной доктрине развития образования, Концепции национального,
гражданского воспитания личности в условиях развития украинской
государственности, Концепции национального воспитания в средней школе Украины и
других документах. В них отмечается, что доминантной основой развития
украинского общества является воспитание "сознательного гражданина,
патриота, обретение молодежью социального опыта, высокой культуры
межнациональных взаимоотношений, формирование у молодежи потребности и умения жить
в гражданском обществе, духовности и физического совершенства, моральной,
художественно- эстетической, трудовой, экологической культуры ».
Исходя из этого,
воспитательная система школы должна быть направлена на формирование такой
личности, в которой синтезируются все качества гражданина.
Провозглашенные и
реализуемые принципы демократичности, государственно-общественного характера
управления образовательными учреждениями, гарантии прав учащихся на участие в
управлении образовательными учреждениями характеризуют качественные изменения в
системе образования.
Сегодня
миссия образовательного учреждения - способствовать становлениюжизнеспособной личности посредством создания среды,
стимулирующей развитие социальнойответственности
и позитивной коммуникации школьника. Совершенно очевидно, что эти
требования закона невозможно выполнить без деятельности органов ученического
самоуправления.
ПОЛОЖЕННЯ про проведення в Донецькій області ХVI обласного конкурсу серед команд веселих і кмітливих юних інспекторів руху (КВН-ЮІР) (сезон 2011-2012 навчального року) - МОЖНА ЗАВАНТАЖИТИ ТУТ
15 — 17 лютого 2012 р.Національний центр
«Український дім»
м. Київ, вул. Хрещатик, 2
В рамках XV Ювілейної міжнародної виставки навчальних закладів
«Сучасна освіта в Україні — 2012» проводитиметься
Другий всеукраїнський конкурс обдарованої молоді та її наставників —
«Первоцвіт».
Конкурс передбачає:
·Експонування матеріалів учасників конкурсу „Первоцвіт” на
спеціалізованому стенді XV міжнародної виставки навчальних закладів «Сучасна
освіта в Україні – 2012». (Участь у виставці для всіх учасників –
безкоштовна);
·Створення в рамках виставки „Сучасна освіта в Україні
– 2012”галереї портретів юних обдарувань українського села — майбутнього
країни;
·Створення в рамках виставки „Сучасна освіта в Україні
– 2012”всеукраїнської дошки пошани для наставників обдарованої
сільської молоді – вчителів і директорів сільських шкіл України;
·Визначення трьох кращих сільських шкіл, які виплекали для
країни найрізноманітніші таланти з усіх напрямів людської діяльності й винахідництва:
мистецько-художнього спрямування, декоративно-прикладного, технічного,
інтелектуального, спортивного, ін. – дипломантів та переможців різноманітних
конкурсів, олімпіад, МАН міжнародного, всеукраїнського, обласного й районного
рівнів, успішних і щасливих громадян країни;
·з'ясування того, на які паростки (а в майбутньому – плоди!) багаті
українські сільські школи;
·створення художнього полотна „Первоцвіти шкільних садів
України”, яке має передати могутній шелест обдарувань, а у гостей Виставки
– викликати захоплення й гордість за юнь країни, за наше спільне майбуття.