Воскресенье, 22.12.2024, 15:58

Приветствую Вас Гость | RSS

Мова сайту
Выбрать язык / Choose language:
Russian
English
French
German
Japanese
Italian
Portuguese
Spanish
Danish
Chinese
Korean
Arabic
Czech
Estonian
Belarusian
Latvian
Greek
Finnish
Serbian
Bulgarian
Turkish
Меню сайту
Форма входу
Пошук
РЦДЮТ
Директор РЦДЮТ
:
Директор РЦДЮТ
ПЕЛЫХ
Маргарита Эдуардовна

Телефон 


(06272) 94-5-76









Наші відвідувачі
Locations of visitors to this page
Посилання






Хмаринка тегів
Відео
Виставкова зала

Выставка работ юных флористов  в выставочном зале РЦДЮТ

Выставка детского рисунка
 "ДЕТСКИЕ КРАСКИ ДОНЕТЧИНЫ"


Выставка ОРИГАМИ


                                                        

                         РОЛЬ  УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

                              У  НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ

ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ РАЙОНУ

 

      Міністерство освіти та науки України є очевидним прихильником учнівського самоврядування. Тому в районі вже з 2004 року була створена  структура шкільного самоврядування. Спочатку впровадження самоврядування у нашому районі відбувалося формально,  за вказівкою зверху, але це привело до позитивного результату, бо дозволило нам ознайомити наших педагогів з такою технологією взагалі. Тому , на сьогоднішній день, у районі працюють 20 шкільних об’єднань.

       Працюючи над проблемою впровадження та розвитку дитячого самоврядування в школах району неодноразово ми думали про те, що заважає зробити самоврядування не формально, а справді дієвою справою. Адже в одних школах воно проходить в атмосфері творчості та взаєморозуміння , в інших – так і залишається всього лише на папері . Тому вивчаючи роль учнівського самоврядування  в освітньому процесі  Іванопільської та Олександро-Калинівської шкіл  ми вирішили спробувати знайти шляхи ефективного втілення учнівського самоврядування та розкрити механізм взаємодії самоврядування  з адміністрацією  та педколективом.

      У самому понятті „самоврядування”є відповідь на те , яким чином воно має організовуватися . Саме самоврядування розвивається тоді , коли цього захочуть самі учні.  

      В Іванопільській та Олександро-Калинівській школах учнівське самоврядування працює  5 років. Учнівське самоврядування в цих школах має свою атрибутику, статут, в якому чітко вказані загальні положення про самоврядування, мета та завдання, права та обов’язки членів самоврядування, напрямки діяльності. Шкільні ради працюють згідно планів, затверджених на засіданнях шкільних рад у вересні. Постійно ведуться протоколи засідань шкільних рад (1 раз на місяць) ; оформлені дуже яскраві інформаційні стенди, де висвітлюється  робота учнівського самоврядування. Учнівське самоврядування в цих школах має двоступеневу структуру – загальношкільну та класну. Шкільні ради є виборним органом самоврядування . Спочатку навчального року кожний клас обирає свого лідера. Щорічно у вересні проходе учнівська конференція, на якій учні представляють своїх лідерів, розробляються плани роботи, ставляться задачі, обираються шляхи їх вирішення.

       Не дивлячись на спільне , моделі учнівського самоврядування цих шкіл відрізняються кординально.

       В Іванопільській школі склалася традиційна модель учнівського самоврядування: шкільна рада, яка об’єднує 7 міністерств ( освіти, екології, інформації, туризма та спорту, внутрішніх справ, милосердя, культури та відпочинку)

      День відвідування школи за планом , був Днем самоврядування.Будемо відвертими, адміністрація не кожної школи ризикне призначити проведення Дня самоврядуванняна на день вивчення питання про роль учнівського самоврядування в школі. Мабуть тому, що можливі неочікувані сюрпризи, збої у роботі. Та тільки не в Іванопільській школі ( при тому . що директор та завуч школи за об’єктивних причин були відсутні).

      Усі структурні елементи робочого дня були у наявності – це і  уроки, і робоча загальношкільна  лінійка, і фотопрезентація  класів, два виховних заходи, і навіть, позапланове засідання Ради школярів, яке перетворилося на спілкування азартних, переконливих фантазерів, інтелектуалів, розумників.

     Ініціативна група все частіше виступає з новими творчими пропозиціями активних справ перед педколективом, адміністрацією та учнівським колективом. Саме тому , що в школі домінує демократичний стиль відносин легко планувати і виконувати заплановані справи.   Так , фотопрезентація класів , одна з ініціатив членів шкільної ради . За висловом президента  Гогой Інни проведення цього зажоду було зумовлено гострою необхідністю вираження учнівських колективів через його членів і самовираження членів через колектив.  Та одного бажання замало, треба втілити ідею в життя , значить виховується  відповідальність за свої ідеї та справи , стверджуючи принцип учнівського самоврядування : „Самі вирішили – самі зробили – самі відповідаємо”.

       На перший погляд може здатися , що органи самоврядування здатні впливати на 1-2 аспекти шкільного життя , але давайте переконаємося у зворотньому:

 - здійснення роботи . спрямованої на формування в учнів свідомого ставлення до навчання ;

- організація консультативної допомоги;

- організація естетичного виховання;

- пропаганда здорового способу життя;

- залучення учнів до роботи  в гуртках за інтересами;

- організація спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої  роботи;

- збір матеріалу для шкільної Інтернет - газети;

- оформлення інформаційних стендів;

- проведення загальношкільних лінійок, відкритих зустрічей;

- організація роботи  в екологічних ,туристсько-краєзнавчих експедиціях;

- організація пошукової роботи для збору матеріалів для виставок різноманітної тематики;

- здійснення соціального захисту і організація допомоги дітям з малозабезпечених родин,

- забезпечення захисту прав та інтересів учнів та інше.

       Ось і виходе , що нехай і не досконале , але добре налагоджене учнівське самоврядування в Іванолільській ЗОШ забезпечує свободу і захист кожного свого члена; спрямоване на активну діяльність і творчість учнів, сприяє виробленню позитивних емоцій; перешкоджає появі угрупувань ( нерідко негативного спрямування), завдяки чому поліпшується морально- психологічний клімат , стиль стосунків . соціальна захищеність  дітей . Саме тим доводячи , що є безліч сфер , де можна самореалізуватися , уникаючи алкоголя, тютюнопаління, наркотиків.  

  

      У роботі органів учнівського самоврядування Олександро-Калинівської школи ,мабуть уперше в нашому районі ,застосовується проектна технологія. Проект „Три Я” має такі напрямки : „Я”- наука, „Я” – здоровя, „Я” – душа. Особливістю проекту є бажання дійти до кожного . Провідним методом для реалізації даного проекту є особистий приклад . А також методи переконання  та самовиховання .

     Метою блока „Наука” є виховання у учнів свідомого відношення  до навчання , розвиток  пізнавальної активності . формування навичок та вмінь розумової праці, виховання відповідальності  за якість навчального процесу , участь у олімпіадах. Доцільно оформлен стенд – рейтинг „ Прагнемо, намогаємося, перемагаємо”. В цьому рейтингу відображається робота кожного класу за багатьма напрямками: відвідування, харчування, перевірка щоденників і т.д. Біля цього стенду завжди збираються діти. Вони перевіряють та порівнюють результативність свого класу з іншими , та вже на своїх класних зборах вирішують , як вони можуть покращити свої результати. За результатами учбового тижня  кращий клас одержує перехідний вимпел.

    Метою блока „Здоров’я” є фізичне вдосконалення дітей , створення в школі умов для розвитку спортивної  цікавості у школярів , залучення дітей в спортивні секції та гуртки. Діти організовують та проводять безліч спортивних заходів, з задоволенням приймають участь в районних конкурсах.

      Метою блока „Душа” є залучення дітей до позашкільної роботи , організація змістовного дозвілля  та відпочинку. Діти самостійно планують та проводять різноманітні конкурси , експедиції, акції т т.д. Щопонеділка  на лінійці черговий клас не тільки звітує про чергування , але й підгодовує тематичну сторінку.

 

      У чому ж секрет успішної діяльності  органів УС Іванопільської та Олександро-Калинівської шкіл . Однією з найголовніших умов його розвитку  є наявність педагогів , які хочуть  і  вміють співпрацювати з дітьми. Це , насамперед, класні керівники, педагоги-організатори , адміністрація школи. Завдання для педагогів у цій  ланці роботи – виховати в учнів активну життєву позицію , підготувати їх до дієвої участі в демократичному суспільстві.

     Зі слів членів шкільних рад – дорослі завжди цікавляться роботою органів самоврядування.. Це допомагає учням відчувати зацікавленість педколективу їхніми  справами , піднімає їх статус , значимість у власних очах  серед оточуючих.

     Директор – це радник, підтримує цікаві ідеї . починання учнів , спільно шукають шляхи розв’язання  завдань чи проблем, даючи при цьому їм  можливість бути самостійними .

     Педагог – організатор – це перший помічник , допомагає працювати учням системно , складати плани , аналізувати роботу; залучає інших членів педколективу  до співпраці.

 

      Звичайно є і зауваження  до роботи органів учнівського самоврядування :

-         впроваджувати  інноваційні технології , а саме – проектну : „Я- лідер”, „Вивчаємо та реалізовуємо свої права”, „Молодь обирає здоров’я», «Екологічна культура як невід’ємна якість свідомого високорозвинутого громадянина» та інші;

-         забезпечити методичну та психологічну підготовку  активу учнівського самоврядування  через уже існуючу районну Раду школярів та створення в школах гуртків соціально-реабілітаційного циклу;

-         посилити увагу та наполегливість класних керівників до підготовки учнівського колективу до самоврядування; застосовувати у спільній діяльності форму діалогу;

-         активно залучати до співпраці батьків, розширюючи сферу їх діяльності.   

 

Таким чином, завдяки участі в учнівському самоврядуванні , в  учнів  формується  почуття відповідальності, глибоко усвідомлюється громадянська позиція, реалізується призначення підростаючого покоління : ставши господарем своєї школи – стати господарем своєї країни.

 

 

 


             


Пропонуємо

Оцініть наш сайт
Наше опитування
Какой кружок вы хотели бы записать своего ребенка
Всего ответов: 184
Проверка ТИЦ
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

ПРОЕКТИ:




«Діти світу, візьміться за руки!»


Птах 2011 року

СИНИЦЯ БЛАКИТНА



Знаменні дати
Праздники Украины
Погода
Константиновка 
Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтов - uCoz