Умови проведення обласного етапу Всеукраїнського конкурсу
експериментально-дослiдницьких робiт iз бiологii (природознавства) "Юний
дослідник”
(для учнiв 9 — 11 рокiв).
Донецький обласний еколого-натуралістичний центр повідомляє, що відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 06.02.06 № 1/9-74, з метою поглиблення знань з природничих дисциплін, оновлення змісту науково-дослідної та практичної діяльності учнівської молоді у 2012 році продовжується проведення обласного етапу Всеукраїнського конкурсу експериментально-дослідницьких робіт з природознавства та біології «Юний дослідник». Саме тому Донецький обласний еколого-натуралістичний центр проводить конкурс експериментально-дослідницьких робіт із природознавства та біології „Юний дослідник”
Положення
про обласний етап Всеукраїнського конкурсу експериментально-дослідницьких робіт із природознавства та біології „Юний дослідник”
для школярів віком від 9 до 11 років
Сучасне бачення проблеми навчання та виховання передбачає переорієнтацію уваги з „інформативного” впливу на виховання та навчання, опираючись на активність самого учня у пізнавальній, зображувальній, мовленнєвій, конструктивній та трудовій і суспільно-корисній діяльності.
Особлива увага цим питанням повинна приділятися учням молодшого шкільного віку, коли закладається фундамент світогляду дитини, її поведінки, відношення до навколишнього середовища.
Саме тому обласний еколого-натуралістичний Центр учнівської молоді проводить конкурс експериментально-дослідницьких робіт із природознавства та біології „Юний дослідник”.
Мета і завдання конкурсу
- Виявлення та підтримка учнів 9-11 років, що виявили здібності до експериментальної та дослідницької роботи у галузі біології (природознавства);
- Залучення учнів початкової та середньої (4-6 класів) ланки загальноосвітніх навчальних закладів до проведення експериментально-дослідницької роботи з різних напрямків біології (природознавства);
- Підвищення ефективності експериментальної еколого-натуралістичної роботи з учнями 9-11 років;
- Розвиток та удосконалення вмінь ведення фенологічних спостережень;
- Формування первинних екологічних знань;
- Створення умов для творчої самореалізації учнів;
- Формування пізнавальних, морально-естетичних цінностей.
Учасники конкурсу
До участі у конкурсі запрошуються учні 4-6 класів загальноосвітніх навчальних закладів всіх типів, вихованці позашкільних навчальних закладів еколого-натуралістичного спрямування, що виявили бажання займатися експериментально-дослідницькою роботою в галузі біології (природознавства).
Проведення конкурсу
Конкурсом передбачено проведення учнями експериментально-дослідницької роботи з наступних напрямів:
- „Я і природа”;
- „Рослини навколо нас”;
- „Охорона здоров’я”;
- „Тваринний світ”;
- „Народознавство, краєзнавство”.
Роботи можуть бути ілюстровані дитячими малюнками, фотоматеріалами, віршами, картами маршрутів тощо.
Підведення підсумків конкурсу
Підведення підсумків конкурсу „Юний дослідник”.
Підведення підсумків конкурсу здійснюється до 20 березня
2012 року.
Переможці конкурсу визначаються у кожному напрямі і нагороджуються грамотами Донецького обласного еколого-натуралістичного центру. Кращі роботи будуть
направлені для участі у Всеукраїнському конкурсі експериментально-дослідницьких
робіт із природознавства та біології „Юний дослідник”.
Матеріали і протоколи підведення підсумків конкурсу надсилаються за адресою з поміткою „Юний дослідник” :
Обласний еколого-натуралістичний центр, вул. Леніна,31, с. Піски, Ясинуватський р-н, Донецька обл. 86053.
Рекомендована тематика експериментально-дослідницьких робіт
Тематика експериментально-дослідницької роботи з учнями 4-6 класів визначається шкільним курсом природознавства (біології) та програмами гурткової роботи з учнями молодших класів.
- „Я і природа”:
- Досліди на визначення якості та стану води.
- Дослідження різних типів ґрунту.
- Визначення глибини зволоження ґрунту в залежності від його складу.
- Властивості вітру та їх використання людиною.
- Установлення залежності між висотою стояння сонця на стан об’єктів природи.
- Сезонні фенологічні спостереження.
- Дослідження зв’язку між тваринним та рослинним світом.
- Дослідження причин забруднення оточуючого середовища.
- Дослідження води – середовища існування живих організмів.
- Вивчення взаємозв’язків компонентів ландшафту.
- „Рослини навколо нас”:
- Дослідження умов проростання рослин.
- Розмноження рослин різними способами.
- З’ясування значення вітру для рослин.
- Рослинний годинник.
- Дослідження пристосувань рослин для захисту.
- Залежність між станом ґрунту та розвитком рослин.
- Знайомство з рослинами, що живуть у воді (прибережній зоні).
3. „Тваринний світ”:
- Дослідження кормової бази для тварин куточку живої природи.
- Досліди на визначення гостроти зору, нюху, слуху у тварин.
- Дослідження орнітофауни своєї місцевості.
- Вивчення зимуючих птахів своєї місцевості.
- Дослідження дафнії в умовах куточка живої природи.
- Спостереження та дослідження молюсків.
- Дослідження сезонних змін видового складу птахів своєї місцевості
- Дослідження пристосувань тварин до життя в природі.
- Дослідження сезонних змін у житті тварин (дикої природи, живого куточку).
- Дослідження умов утримання акваріумних рибок.
4. „Охорона здоров’я”:
- Дослідження та вивчення лікарських рослин.
- „Як потрапили до нашого організму мікроби”.
- Дослідження біологічних ритмів людини та їх вплив на самопочуття людини.
- Дослідження впливу зубної пасти на стан зубів.
- Дослідження впливу домашніх тварин на самопочуття та емоційний стан людини.
5. „Народознавство, краєзнавство”:
- Перевірка народних прикмет.
- Тварини у творчості українського народу.
- Рослини – символи України.
- Рослини та тварини в українській символіці.
- Календарні свята та обряди українського народу.
- Застосування рослин у національній кухні свого регіону.
- Вивчення історії формування свого краю.
- Рослини та тварини біблійних сюжетів.