Тематичний план
№ ТЕМА Кількість годин Усього Теорія Практика
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
Історія походження ляльки.
Поетизація стихії природи нашими предками.
Сувеніри.
Побут, житло у фольклорі.
Сувеніри-мініатюри.
Казка є фольклор.
Зерно в обрядах.
Міфологічні уявлення предків про небо і Землю як двох життєдайних сил природи.
Народний гумор і мудрість у прислів’ях, приказках, піснях.
Всього
6
6
12
15
24
30
15
33
75
144
3
3
6
3
3
3
12
6
15
30
32
3
3
22
9
12
21
18
9
18
45
106
Історія походження ляльки.
Про що розповідає історія ляльки. Лялька «Мальва».
2. Поетизація стихії природи нашими предками.
Людина – невід’ємна суть природи і Всесвіту взагалі. Лялька «Барвінок».
Сувеніри.
Сувеніри в побуті українського народу. Сувенір «Сонечко». Сувенір «Коляда». Сувенір «Несе Галя воду».
Побут, житло у фольклорі.
Побут, житло у фольклорі. Закладка «Вітряк». Закладка «Рідна хата». Панно «Церква». Панно «Подружжя».
Сувеніри - мініатюри.
Сувеніри-мініатюри, символи-обереги. Сувенір «Домовичок». Сувенір «Відьма на гребені». Сувенір «Кролик-браток». Сувенір «Петрушка». Сувенір «Теличка із Маслички». Сувенір «Песик». Сувенір «Вогняний бичок».
Казка є фольклор.
Казка. Казка в сувенірах-мініатюрах. «Рогач». «Чудо-юдо». «Чортеня». «Горбоконик». «Охоронці тридесятого царства». «Кіт у чоботях».
Зерно в обрядах.
Зерно в обрядах українського народу. Влаштування хлібу. Образ Котигорошка у казці «Котигорошко». Сувенірна лялька «Котигорошко».
Міфологічні уявлення предків про Небо і Землю, як двох життєдайних сил природи.
Уявлення предків про Небо і Землю. Малюнки за темою «Небо і Земля». Лялька «Мати Земля». Дерево Роду уособлення трьох стихій природи. лялька «Рушник». Народний одяг. Символ одягу. Сувенір «Кайдашиха». Сувенір-лялька «Дана».
Народний гумор і мудрість у прислів’ях, приказках, піснях.
Народний гумор і мудрість у прислів’ях, приказках, піснях. Фольклорні сувеніри «колискова». «Одарка і Карась». «Язиката Хвеська». «Кум і Кума». «Відьма на гребені». «Козак Мамай». «Солоха». «Індик». «Ніч яка місячна». «Вівця».
Прогнозований результат.
Після закінчення реалізації цієї програми гуртківцям буде прищеплена любов до народної культури, відбудеться збагачення духовного світу дітей, збагачення світогляду, розширяться знання про природу, розвинуться естетичні почуття, творча активність, відбудеться ознайомлення з традиціями українського декоративно-прикладного мистецтва. Під час практичних занять діти мають можливість бачити реальні плоди своєї праці, фантазії.
Учні повинні знати:
масові державні заходи та питання охорони природи;
види творчого мистецтва в Україні;
українські обряди;
видатних українських художників та художників світу;
народні приказки, прислів’я, пісні;
українські народні казки.
Учні повинні вміти:
показувати свої теоретичні та практичні знання та вміння на заняттях;
працювати з фарбою;
працювати з природними матеріалами;
працювати з тканиною, хутром;
розробляти ескізи виробів різного призначення;
складати композиції з окремих фрагментів;
гармонійно поєднувати кольори;
виконувати правила безпечної праці;
організовувати робоче місце;
визначати якість готових виробів.
|