Понедельник, 23.12.2024, 12:30

Приветствую Вас Гость | RSS

Мова сайту
Выбрать язык / Choose language:
Russian
English
French
German
Japanese
Italian
Portuguese
Spanish
Danish
Chinese
Korean
Arabic
Czech
Estonian
Belarusian
Latvian
Greek
Finnish
Serbian
Bulgarian
Turkish
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділів
Мои статьи [494]
Пошук
РЦДЮТ
Директор РЦДЮТ
:
Директор РЦДЮТ
ПЕЛЫХ
Маргарита Эдуардовна

Телефон 


(06272) 94-5-76









Наші відвідувачі
Locations of visitors to this page
Посилання






Хмаринка тегів
Відео
Виставкова зала

Выставка работ юных флористов  в выставочном зале РЦДЮТ

Выставка детского рисунка
 "ДЕТСКИЕ КРАСКИ ДОНЕТЧИНЫ"


Выставка ОРИГАМИ


Главная » Статьи » Мои статьи

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В РОБОТІ ШКІЛЬНОГО МУЗЕЮ

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В РОБОТІ ШКІЛЬНОГО МУЗЕЮ

Кущенко Едуард Борисович, педагог-організатор-методист Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів

з поглибленим вивченням інформатики та програмування Костянтинівського району Донецької області, спеціаліст вищої категорії


          В даний час, коли школа стоїть перед необхідністю осучаснення та гуманізації освіти, істотну роль в цьому може зіграти робота шкільного музею, яка має специфічні, тільки їй притаманними особливостями освітньо-виховного впливу на учнів. Безсумнівно, що шкільний музей повинен стати засобом соціальної адаптації учнів, накопичення і розвитку ними соціального досвіду. Саме шкільному музею належить важлива роль у вихованні основ патріотизму серед учнів. Музей формує і розвиває соціально значущі цінності підлітка: героїчні події вітчизняної історії, революція гідності, видатні досягнення країни в області політики, науки і культури.

Як показує досвід, сьогодні відзначається поступове падіння інтересу школярів до традиційної екскурсії, але у них з'являється прагнення до самостійного знайомства з музеєм, тому все більший інтерес набувають інтерактивні форми роботи з підлітковою аудиторією, робота краєзнавчих музеїв набуває нового звучання. Віртуальний шкільний Інтернет-музей Кіндратівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та програмування Костянтинівського району розробляє свої програми відповідно до вікових особливостей аудиторії, що дозволяє учням отримувати додаткові знання з історії, культури, природи рідного краю.   Віртуальний шкільний Інтернет-музей, відповідно до інформаційно-комунікаційного профілю школи, прагне активніше використовувати нові інформаційні технології. На персональному сайті педагога-організатора школи  створені тематичні інтернет-сторінки з віртуальними екскурсіями не тільки до шкільного музею, а й по рідному краю, та по музеях шкіл Костянтинівського району:

 (http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94; http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej_aleksandro_kalinovskoj_sosh/0-98), які набувають все більш інтерактивний характер, тобто не тільки пропонують інформацію, але і втягують до спілкування з музеєм через анімовані плани і схеми, ігри, чати та інші «новомодні» кошти комунікації, які стали для юного покоління вже звичними. Популярність віртуальних екскурсій зростає з кожним днем, про свідчить кількість відвідувачів сайту (до 2.000 на день, а загалом, сайт відвідало вже більше 2,5 млн відвідувачів). Проект «Шкільний музей в новому інформаційному просторі» почався ще в липні 2009 року. На сайті педагога-організатора школи http://vospitatel.ucoz.ua/  було «відкрито» кілька тематичних «залів», підготовлено кілька віртуальних екскурсій по шкільним музеям району, зібрані офіційні і методичні матеріали в електронному вигляді по темі «Шкільний музей», розміщені віртуальні екскурсії до регіонального ландшафтного парку «Клебан Бик», до пам’ятників природи «Кіндратівські скам’янілі дерева»,  «Білокузьминівське крейдяне оголення», Музею народного побуту села Олександро-Калинове Костянтинівського району,  Екологічній стежці «Кіндратівська» (http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94 ), тощо. Сьогодні сайт являє собою базу даних, в якій містяться відомості про шкільний музей - http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej/0-303, віртуальні виставки, інтернет-конференції, інтернет-дослідження і проекти, дистанційні консультації - все це підкреслює значимість дуже важливої тези - щоб бути затребуваним новими поколіннями учнів, музей в школі повинен бути живим і доступним. Живим в сенсі постійного пошуку не тільки експонатів, а й пошуку нових форм і методів музейно - педагогічної роботи, яка дозволяла б безперервно «тримати» дитячу аудиторію, пробуджувати і підтримувати в ній інтерес до творчості і навчання. А це, в свою чергу, визначається творчої гнучкістю керівника та активістів шкільного музею. Як показує досвід роботи,традиційний шкільний музей має величезні можливості в сфері освітньої та виховної роботи з дитячо-юнацької аудиторією, але сучасний інформаційний світ висуває нові вимоги до музейного продукту і процес модифікації традиційної «вербально-візуальної» екскурсії стає неминучий. Робота з відвідувачами, і в першу чергу, з дитячо-юнацької аудиторією, є одним з провідних напрямків діяльності сучасного шкільного музею, на основі якого реалізуються його соціальна функція освіти і виховання. Віртуальний шкільний Інтернет-музей нашої Кіндраітвської школи йде в ногу з часом, і готовий запропонувати підліткам найсучасніші форми роботи: Інтернет-лекції, віртуальні екскурсії та он-лайн уроки в музеї, он-лайн консультації, Інтернет-конкурси, вікторини, он-лайн тести, Інтернет-олімпіади - ось далеко не повний перелік пропонованих музеями ІКТ-послуг.

Новий інструментарій - інформаційно-комунікаційні технології та їх компетентне використання в рамках діяльності віртуального шкільного Інтернет-музею повинен служити залученню молодого покоління до питань історії Вітчизни, краю і сім'ї, української національної культури і навколишньої природи. В останні роки в практиці роботи віртуального шкільного музею сформувався принципово новий підхід до використання сучасних засобів відображення інформації. Більш того, в даному випадку матеріальний і мультимедійний об'єкти не працюють один без одного і не можуть бути пред'явлені окремо.

 Зрозуміло, що в умовах традиційного шкільного музею (експозицій, які потребують окремих шкільних приміщень, їх охорони, відповідних умов зберігання, тощо) все це може бути показано і за допомогою традиційних засобів (макети, схеми тощо), але сучасні засоби відображення інформації на Інтернет-сайті виявляються в даному випадку куди більш видовищними, а головне більш емоційними і, головне, доступнішими, ніж що-небудь інше. Вони пояснюють представлені матеріали, полегшують підлітку орієнтацію в просторі, привносять елементи сучасних комунікаційних технологій.

Шкільний музей повинен не тільки зберігати, вивчати і вести облік експонатів, а й демонструвати їх своїм відвідувачам. Тому зараз необхідно використовувати нові інформаційні технології в експозиційно-виставковійої роботі. Розглянемо основні напрямки комп'ютеризації діяльності нашого шкільного музею.

Автоматизація трудомістких ручних процедур, пов'язаних з підготовкою документів і обробкою інформації про експонати музею. Цю роботу проводить актив шкільного музею.

  1. Обліково-депозитарна робота:

• реєстрація нових надходжень до фондів музею;
• оформлення руху музейних експонатів;
• прийом на тимчасове зберігання і повернення власникам;
• виключення музейних предметів з облікової документації;
• складання топографічних описів;
• ведення різних картотек;
• проведення звірок.
2. Реставраційна діяльність
• ведення картотек безпеки;
• складання реставраційних паспортів.
3. Наукова робота
• складання наукових описів та ведення інвентарних книг;
• підготовка каталогів;
• аналіз колекції, підбір і підготовка матеріалів для публікацій і виступів.
4. Виставкова і експозиційна робота
• підбір експонатів для віртуальних виставок;
• підготовка виставкових каталогів і супровідної документації.
5. Пропаганда музейних колекцій.
• підготовка публікацій;
• створення мультимедійних компакт-дисків;
• підготовка Інтернет-сайтів і сторінок;
• розробка інтерактивних систем для відвідувачів.


Всі перераховані завдання тісно пов'язані між собою. Тільки створення комплексної інформаційної технології, що забезпечує реалізацію основних операцій на єдиної музейної базі даних, що організує і впорядкує всі процеси підготовки документів, здатне дати реальну економію часу та  зусиль  і привести до створення зведеного каталогу шкільного музейного фонду. Однак існує ряд проблем впровадження нових інформаційних технологій у шкільний музей, наприклад:

- Розрив між технологічними новаціями і готовністю музеїв до їх застосування.

- Фінансові та організаційні проблеми шкільного музею із застосування нових технологій.

- Інформаційні проблеми: уніфікація опису, достовірність інформації, проблеми вивченості колекції, тощо.

Комп'ютерні технології повинні дозволити підлітку отримувати потрібну йому інформацію на всьому шляху проходження по музею, але робити це слід ненав'язливо, не відволікаючи його уваги від суті експозиції. Тому наш шкільний віртуальний Інтернет-музей представляє собою короткий путівник по рідному краю, який складається з кількох захоплюючихвіртуальних Інтернет-екскурсій, які проводять юні екскурсоводи (http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94 ).

Завдання, яке стоїть перед сучасним шкільним музеєм - не тільки створення сайту в мережі Інтернет, але і поступове формування повноцінного віртуального музею. Головна відмінність між ними – в наявності зворотного зв'язку: традиційний музейний сайт є лише технічний засіб для просування музейної інформації, а ось віртуальний музей здатний впливати на розвиток музею реального, допомогти в переосмисленні музейної діяльності. Таким чином, ми впевнені, що в майбутнє Україна повинна увійти з розвиненою шкільною музейною інформаційною інфраструктурою.

 

Список літератури:

  1. Дукельский В.Ю., Лебедев А.В. Віртуальний проект в просторі музею // Довідник керівника установ культури. - 2008, № 1. - С.82-87.
  2. Знаменський А.В. Модернізація музейної діяльності // Довідник керівника установи культури. - 2003 № 10. - с.70-75
  3. Калініна Л.Л., Пролеткіно І.В., М.Є. Шпак. Інтернет - сайт як інструмент для роботи музейника // Довідник керівника установи культури. - 2007, № 11. - С.83-87
  4. Калініна Л.Л., Пролеткіно І.В., М.Є. Шпак. Інформаційний простір музею. // Довідник керівника установи культури. - 2006, № 12. - С.83-88
    5. Решетніков Н.І. Експозиція шкільного музею. - К., 2006

 

Інтернет-джерела:

 

http://vospitatel.ucoz.ua/index/virtualnye_ehkskursii/0-94

http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej_aleksandro_kalinovskoj_sosh/0-98

http://vospitatel.ucoz.ua/index/muzej/0-303

Категория: Мои статьи | Добавил: Mavericks (01.09.2016)
Просмотров: 1477 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0

Пропонуємо

Оцініть наш сайт
Наше опитування
Какой кружок вы хотели бы записать своего ребенка
Всего ответов: 184
Проверка ТИЦ
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

ПРОЕКТИ:




«Діти світу, візьміться за руки!»


Птах 2011 року

СИНИЦЯ БЛАКИТНА



Знаменні дати
Праздники Украины
Погода
Константиновка 
Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтов - uCoz