Умови проведення обласного етапу Всеукраїнського конкурсу
експериментально-дослiдницьких робiт iз бiологii (природознавства) "Юний
дослідник”
(для учнiв 9 — 11 рокiв).
Донецький обласний
еколого-натуралістичний центрповідомляє, що відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 06.02.06 №
1/9-74, з метою поглиблення знань з природничих дисциплін, оновлення
змісту науково-дослідної та практичної діяльності учнівської молоді у
2012 році продовжується проведення обласного етапу Всеукраїнського
конкурсу експериментально-дослідницьких робіт з природознавства та
біології «Юний дослідник».
Саме тому Донецькийобласний еколого-натуралістичний центр проводить конкурс
експериментально-дослідницьких робіт із природознавства та біології „Юний
дослідник”
Положення
про обласний етап Всеукраїнського конкурсу експериментально-дослідницьких робіт із природознавства та біології „Юний дослідник”
для школярів віком від 9 до 11 років
Сучасне бачення проблеми навчання та виховання передбачає
переорієнтацію уваги з „інформативного” впливу на виховання та навчання,
опираючись на активність самого учня у пізнавальній, зображувальній,
мовленнєвій, конструктивній та трудовій і суспільно-корисній діяльності.
Особлива увага цим питанням повинна приділятися учням молодшого
шкільного віку, коли закладається фундамент світогляду дитини, її
поведінки, відношення до навколишнього середовища.
Саме тому обласний еколого-натуралістичний Центр учнівської молоді
проводить конкурс експериментально-дослідницьких робіт із
природознавства та біології „Юний дослідник”.
Мета і завдання конкурсу
- Виявлення та підтримка учнів 9-11 років, що виявили здібності до
експериментальної та дослідницької роботи у галузі біології
(природознавства);
- Залучення учнів початкової та середньої (4-6 класів) ланки
загальноосвітніх навчальних закладів до проведення
експериментально-дослідницької роботи з різних напрямків біології
(природознавства);
- Підвищення ефективності експериментальної еколого-натуралістичної роботи з учнями 9-11 років;
- Розвиток та удосконалення вмінь ведення фенологічних спостережень;
- Формування первинних екологічних знань;
- Створення умов для творчої самореалізації учнів;
- Формування пізнавальних, морально-естетичних цінностей.
Учасники конкурсу
До участі у конкурсі запрошуються учні 4-6 класів загальноосвітніх
навчальних закладів всіх типів, вихованці позашкільних навчальних
закладів еколого-натуралістичного спрямування, що виявили бажання
займатися експериментально-дослідницькою роботою в галузі біології
(природознавства).
Проведення конкурсу
Конкурсом передбачено проведення учнями експериментально-дослідницької роботи з наступних напрямів:
- „Я і природа”;
- „Рослини навколо нас”;
- „Охорона здоров’я”;
- „Тваринний світ”;
- „Народознавство, краєзнавство”.
Роботи можуть бути ілюстрованідитячими малюнками, фотоматеріалами, віршами, картами
маршрутів тощо.
Підведення підсумків конкурсу
Підведення підсумків конкурсу„Юний дослідник”.
Підведення підсумків конкурсу здійснюється до 20 березня
2012 року.
Переможці конкурсу визначаються у кожному напрямі і нагороджуються грамотами Донецького обласного еколого-натуралістичного центру. Кращі роботи будуть
направлені для участі у Всеукраїнському конкурсі експериментально-дослідницьких
робіт із природознавства та біології „Юний дослідник”.
Матеріали і протоколи підведення підсумків конкурсу
надсилаються за адресою з поміткою „Юний
дослідник”:
Обласний еколого-натуралістичний центр, вул. Леніна,31,
с. Піски, Ясинуватський р-н, Донецька обл. 86053.
Рекомендована тематика експериментально-дослідницьких робіт
Тематика експериментально-дослідницької роботи з учнями 4-6 класів
визначається шкільним курсом природознавства (біології) та програмами
гурткової роботи з учнями молодших класів.
„Я і природа”:
- Досліди на визначення якості та стану води.
- Дослідження різних типів ґрунту.
- Визначення глибини зволоження ґрунту в залежності від його складу.
- Властивості вітру та їх використання людиною.
- Установлення залежності між висотою стояння сонця на стан об’єктів природи.
- Сезонні фенологічні спостереження.
- Дослідження зв’язку між тваринним та рослинним світом.
- Дослідження причин забруднення оточуючого середовища.
- Дослідження води – середовища існування живих організмів.
- Вивчення взаємозв’язків компонентів ландшафту.
„Рослини навколо нас”:
- Дослідження умов проростання рослин.
- Розмноження рослин різними способами.
- З’ясування значення вітру для рослин.
- Рослинний годинник.
- Дослідження пристосувань рослин для захисту.
- Залежність між станом ґрунту та розвитком рослин.
- Знайомство з рослинами, що живуть у воді (прибережній зоні).
3. „Тваринний світ”:
- Дослідження кормової бази для тварин куточку живої природи.
- Досліди на визначення гостроти зору, нюху, слуху у тварин.
- Дослідження орнітофауни своєї місцевості.
- Вивчення зимуючих птахів своєї місцевості.
- Дослідження дафнії в умовах куточка живої природи.
- Спостереження та дослідження молюсків.
- Дослідження сезонних змін видового складу птахів своєї місцевості
- Дослідження пристосувань тварин до життя в природі.
- Дослідження сезонних змін у житті тварин (дикої природи, живого куточку).
- Дослідження умов утримання акваріумних рибок.
4. „Охорона здоров’я”:
- Дослідження та вивчення лікарських рослин.
- „Як потрапили до нашого організму мікроби”.
- Дослідження біологічних ритмів людини та їх вплив на самопочуття людини.
- Дослідження впливу зубної пасти на стан зубів.
- Дослідження впливу домашніх тварин на самопочуття та емоційний стан людини.
5. „Народознавство, краєзнавство”:
- Перевірка народних прикмет.
- Тварини у творчості українського народу.
- Рослини – символи України.
- Рослини та тварини в українській символіці.
- Календарні свята та обряди українського народу.
- Застосування рослин у національній кухні свого регіону.